Bezelye Prenses Etkinliği

Bezelye Prenses Etkinliği


Kazanım ve Göstergeler.

1.       Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri: 
Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar. Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır. Zıt anlamlı, eş anlamlı ve eş sesli sözcükleri kullanır.
2.      Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri: 
Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.
3.      Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ileilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarınaanlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.)

Okuma Etkinliği
Aşamanın adı : 
Bezelye Prenses
Yaş : 5 yaş
Sözcükler :
 Bezelye , Prenses , Prens , Kraliçe
Kavramlar:  
Kraliyet kavramları
Materyal: Hikaye kitabı
Öğrenme SüreciÖğretmen Bezeyle prenses masalını okur.
Bir zamanlar bir prens varmış. Bu prens evlenmek istiyormuş, ama evleneceği kişi gerçek bir prenses olmalıymış. Böyle birini bulmak için bütün dünyayı dolaşmış, ama çok büyük bir hayal kırıklığına uğramış. Çünkü, karşısına çıkan prenseslerin hakiki olup olmadığını bir türlü anlayamıyormuş. Hep eksik bir şeyler bir şeyler oluyormuş. Sonunda üzüntü ve umutsuzluk içinde yurduna dönmüş. Bir gece korkunç bir fırtına çıkmış; şimşekler çakıyor, gök gürlüyor, bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyor, kıyametler kopuyormuş. Derken sarayın kapısı çalınmış, yaşlı kral gidip kapıyı açmış. Fakat, o da ne kapıda, yağmurdan ve fırtınadan perişan olmuş bir zavallı bir kız duruyormuş. Üstelik her tarafından sular akan, tepeden tırnağa sırılsıklam olmuş bu kızgerçek bir prenses olduğunu söylüyormuş.  “Eh, anlarız bakalım!” diye düşünmüş yaşlı kraliçe, ama kimseye bir şey söylememiş. Yatak odasına gitmiş, yere bir bezelye tanesi koymuş. Bu bezelye tanesinin üzerine yirmi tane döşek, döşeklerin üzerine de yirmi tane kaz tüyü yatak koymuş. Gece olunca prenses bu yatakta yatmış. Sabah olunca kıza, gece nasıl uyuduğunu sormuşlar. “Ah, korkunç bir şeydi!” demiş prenses. “Bütün gece gözümü bile kırpmadım! Allah bilir ne vardı yatak ta! Sert bir şeyin üstünde yatmışım gibi, her yerim çürüdü, mosmor kesildi! Gerçekten berbattı!” Böylece anlaşılmış ki, yirmi döşek ve yirmi kaz tüyü yatağın altındaki bezelye tanesini hissedecek kadar nazlı, narin olduğuna göre, bu prenses hakiki bir prensestir! Prens onunla evlenmiş.
Öğretmen bu masalı okuduktan sonra çocuklara “ prensesin ne özelliği olmalı ?  , “ yaşlı kraliçe gerçek prenses olup olmadığını anlamak için ne yaptı ?”, “ masalın sonunda ne oldu “ gibi sorular sorar.
Not : Çocuklarkim , nerede , ne zaman , nasıl gibi soruları yanıtlayabilir. Cümlelerinde çünkü , daha sonra gibi bağlaçlar kullanabilir. Sohbete katılabilir ve sohbeti sürdürebilir.
Not : Öğretmen bütün çocukların konuşmasını sağlamalı. Çocukların cümlesini tamamlamamalı . Çocuğa kendini ifade etmesi için gereken zamanı vermelidir.  Öğretmen , çocukların Türkçeyi dil bilgisi kurallarına uygun kullanmasına, kurduğu cümlelerde ögeleri doğru yerleştirmesine, Türkçedeki ekleri, takıları yerli yerinde kullanmasına rehberlik edilebilir
Sanat Etkinliği
Aşamanın adı : Kuklanı yap
Yaş :
 5 yaş
Sözcükler :
 Bezelye , Prenses , Prens , Kraliçe ,Kukla
Kavramlar:
  Kraliyet kavramları ve kukla kavramı
Materyaller :Boya kalemi , Mukavva , Aaa çubuğu ( doktor çubuğu ) , Makas
Öğrenme Süreci
Çocuklar masalara geçer. Öğretmen çocuklara mukavva , boya kalemi  , aaa çubuğu ve makas verir. Ayrıcı öğretmen çocuklara karakterlerin bulunduğu bir şablon verir .Çocuklar Kraliçe , Prens , Prenses ve yalancı prensesten birini seçip şablonu boyayıp kuklasını yapar. Öğretmen bu sırada çocuklara yardım eder.
Not : Makas kullanımında yardımcı öğretmen çocuklara yardım eder.

Not:
Öğretmen çocukları şu kuklayı yap diye zorlamamalı . “ Bu kukladan kimse yapmıyor yapmak isteyen var mı ? “ diye sormalı. Eğer buna rağmen kimse yapmıyorsa öğretmen ve yardımcı öğretmen bu kuklaları yapmalı.
Not : Çocuklar kuklalarını yaparken öğretmen çocuklara “ sen ne yapıyorsun ? Neden onu seçtin ? Sende prens/kraliçe/prenses olmak ister miydin ? gibi sorular sorar .
Not : Çocuklarkim , nerede , ne zaman , nasıl gibi soruları yanıtlayabilir. Cümlelerinde çünkü , daha sonra gibi bağlaçlar kullanabilir. Sohbete katılabilir ve sohbeti sürdürebilir.
Not :  Öğretmen çocuğa kendini ifade etmesi için gereken zamanı vermelidir.  Öğretmen , çocukların Türkçeyi dil bilgisi kurallarına uygun kullanmasına, kurduğu cümlelerde ögeleri doğru yerleştirmesine, Türkçedeki ekleri, takıları yerli yerinde kullanmasına rehberlik edilebilir
Dramatik oyun etkinliği
Aşamanın adı :
 Kuklanı canlandır
Yaş : 5 yaş
Sözcükler : Bezelye , Prenses , Prens , Kraliçe , Kukla
Kavramlar:  Kraliyet kavramları ve kukla kavramı
Öğrenme Süreci
Öğretmen “  herkes kendi kuklasını yaptı şimdi onları canlandıracağız .”  deyip dikkat çeker. Daha sonra öğretmen çocukların kraliçe , prens , prenses ve yalancı prenses olarak bir araya gelmesini ister. Öğretmen bu sırada çocuklara yardım eder.
Not: Öğretmen eksik kalan gruplar için önce öğrencilere bir daha oynamak isteyen var mı diye sorar.  Eğer oynamak isteyen yoksa öğretmen kendi oynar. Fakat öğretmen kukla oyununu oluşturma sırasında çocukları serbest bırakmalı .
Gruplar kendi kukla oyununu oluşturur ve sınıfa sunar.

Not : Farklı arkadaşlarıyla çalışan çocuklar bu etkinlik sonucunda başkalarını  da tanımış olur. Böylece çocuk başkalarıyla bir şey paylaşmış , yeni kelimeler öğrenmiş olabilir .  Ayrıca yeni arkadaşlıklar da edinmiş olabilir. Çocuk  çok yakın olmadığı arkadaşlarına da fikirlerini söyler . Böylece çocuk kendi düşüncesini savunmayı öğrenir .Çocuğun özgüveni artar.
Not : Etkinlik sonunda kukla gecesi düzenlenip gösteriler aileye sunulabilir.
Değerlendirme
Etkinlik süresince neler hissettiniz ?
En çok hangi aşamayı sevdiniz?
Aranızda kukla sanatçısı olmak  isteyen var mı ?
Siz kraliçe olsaydınız başka ne yapardınız ?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder