Ayşe Papucu Yarım Etkinliği

Ayşe Papucu Yarım Etkinliği


Kazanım ve Göstergeler
1.      Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
2.      Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri: Konuşma sırasında göz teması kurar. Jest ve mimikleri anlar. Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır. Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Konuşmayı sonlandırır.Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır. Sohbete katılır. Konuşmak için sırasını bekler. Duygu, düşünce vehayallerini söyler. Duygu ve düşüncelerinin nedenlerini söyler.
3.      Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ileilgili sorular sorar. Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. Dinlediklerini/izlediklerini başkalarına anlatır. Dinlediklerini/izlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü gibi çeşitli yollarla sergiler.)
1.      Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.
Göstergeleri: Bedenini, nesneleri ve vurmalı çalgıları
kullanarak ritim çalışması yapar. Basit dans adımlarını yapar. Müzik ve ritim eşliğinde dans eder. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.
Müzik EtkinliğiAşamanın adı : Ayşepapucu yarım
Yaş :
 6 yaş
Sözcükler :
Papuç , yarım
Kavramlar:Yarım kavramı
Öğrenme süreci

Öğretmen çocuklardan halka yapmasını ister ve şimdi size bir kelime söyleyeceğim herkes kelimesini aklında tutsun der. Öğretmen daha sonra halkadaki ilk çocuğa ayşe ikincisine papucu yarım üçüncüsüne çık dışarıya dördüncüsüne ise oynayalım der. Dördüncünün yanındakine ise ayşe der ve bu sıralama herkesin bir kelimesi  olana kadar devam eder. Herkesin kelimesi  olduğunda ise öğretmen “ Hadi herkes kendi kelimesini söyleyerek sınıfta  dolaşsın ve aynı kelimeye sahip olanlar birbirini bulsun .” der.
ÖrnekAyşe olanlar ayşe , ayşe , ayşe … diyerek sınıfta dolaşır. Böylece Ayşeler birbirini duyar ve bir araya gelir. Diğer kelimelere sahip olan çocuklar da birbirlerini bulana kadar aynısını yapar.

Herkes grubunu bulduğunda öğretmen öğrencileri sıraya koyar .Ayşe , papucu yarım , çık dışarıya , oynayalım şeklinde . Öğretmen çocuklara ben  kimi işaret edersem o grup kelimesini söyler der. Öğretmen sırayla Ayşe, papucuyarım , çık dışarıya , oynayalım gruplarını işaret eder. Herkes kelimesini söyler. Bundan sonra çocuklar şimdi size şarkının ritmini söyleyeceğim der ve şarkıyı ritimle söyler. Öğretmen “ Hadi şimdi hep birlikte söyleyelim “ der ve bütün çocuklar şarkıyı ritimle söyler. Herkes ritmi  öğrendikten sonra öğretmen “ şimdi bunu biraz zorlaştıracağım . İşaret ettiğim grup  kelimesini  ben sus işaretini gösterene kadar söylemeye devam edecek der.

ÖrnekÖğretmen ayşe grubunu gösterir. Çocuklar ritimle ayşe , ayşe  ,  ayşe … demeye başlar. Fakat öğretmen bu gruba sus işaretini göstermez ve papucu yarım grubunu gösterir . Bunlarda papucuyarım , papucu yarım... demeye başlar. Böylece ayşe ve papucu yarım aynı anda söylenir.

Öğretmen istediği gibi çocuklara sus işaretini gösterir veya grupları işaret eder. Ayrıca öğretmen çocukların dikkat sürelerine göre oyunun süresini ayarlar.
Müzik Etkinliği
Aşamanın adı :
Fatmapapucu tamam
Materyal:Marakas
Yaş :
 6 yaş
Sözcükler :
Papuç
Kavramlar:
Hastalık kavramları
Öğrenme süreci
Öğretmen çocuklardan yarım daire şeklindeki minderlere oturmasını ister . Öğretmen bütün çocukların onu görebileceği şekilde yarım dairenin başına oturur. Öğretmen çocukların göz seviyesinde olmaya dikkat etmelidir. Öğretmen çocuklar ” şarkının başını öğrendik şimdi devamını öğrenelim” der ve Fatma papucu tamam annem hasta oynayamam kelimelerini ritimler söyler. Öğretmen “ hadi şimdi hep birlikte “ der. Çocuklarda şarkıyı söylemeye başlar. Birkaç defa kelimeler ritimle tekrarlanır. Herkes bunu kavradığında öğretmen “ şimdi size bir marakas vereceğim ve herkes bir önceki grubuyla bu şarkıya göre ritim oluştursun der. Öğretmen grupların tekrar oluşmasına yardım eder.
Not:
 Öğretmenin böyle bir yol izlemesi hep birlikte oynayan çocukların bir grupta olmamasını sağlamaktır. Öğretmen grupları rastgele oluşturur. Böylece çocuklar başka arkadaşlarıyla da iletişim kurar.Çocuklar böylece başkalarınınkim , nerede , ne zaman , nasıl gibi soruları yanıtlayabilir. Ayrıca çocuklar cümlelerinde çünkü , daha sonra gibi bağlaçlar kullanabilir. Sohbete katılabilir ve sohbeti sürdürebilir.
Gruplar tekrar oluştuğunda çocuklar kendi grubundakilerle konuşur ve iletişim halinde marakasla bir ritim bulurlar.Herkes ritmini bulduğunda her grup marakasla oluşturduğu ritimle şarkıyı söyler.
Dramatik Oyun EtkinliğiAşamanın adı : 
Sizce ne oldu ?
Yaş : 
6 yaş
Sözcükler :Papuç
Kavramlar:  Yarım ve hastalık kavramı
Materyaller : Kostümler
Öğrenme Süreci
3. Aşamaya gelindiğinde bütün öğrenciler
Ayşe papucu yarım çık dışarıya oynayalım
Fatma papucu tamam annem hasta oynayamam
Şarkısını öğrenmiştir. Öğretmen çocuklara “ sizce ayşenınpapucu niye yarım ? , Fatmanın annesine ne olmuş olabilir ?gibi sorular sorar. Çocuklar cevap verir.

Not :
 Çocuklarkim , nerede , ne zaman , nasıl gibi soruları yanıtlayabilir. Cümlelerinde çünkü , daha sonra gibi bağlaçlar kullanabilir. Sohbete katılabilir ve sohbeti sürdürebilir.

Not :
 Öğretmen bütün çocukların konuşmasını sağlamalı. Çocukların cümlesini tamamlamamalı . Çocuğa kendini ifade etmesi için gereken zamanı vermelidir.  Öğretmen , çocukların Türkçeyi dil bilgisi kurallarına uygun kullanmasına, kurduğu cümlelerde ögeleri doğru yerleştirmesine, Türkçedeki ekleri, takıları yerli yerinde kullanmasına rehberlik edilebilir.

Çocuklar yine bir önceki aşamayla aynı grubu oluşturur . Öğretmen grubu oluşturmaya yardım eder.  Daha sonra “ öğretmen şimdi bu şarkıyı drama şeklinde bize sunun “  der. Her grup kendi dramasını birbirileriyle konuşarak oluşturur .Böylece çocukların Türkçedeki ekleri doğru olarak kullanma, nesne durum ya da olayı anlaşılır bir şekilde açıklama, aynı anlama gelebilecekdüşünceleri farklı cümlelerle açıklama becerilerini geliştirmeleri sağlanabilir.
Öğretmen rol dağılımında yardım eder. Ayrıca öğretmen kostüm seçimimde yardım eder. Gruplar sırayla kendi dramasınısınıfagösterir.
Not : Farklı arkadaşlarıyla çalışan çocuklar bu etkinlik sonucunda başkalarını  da tanımış olur. Böylece çocuk başkalarıyla bir şey paylaşmış , yeni kelimeler öğrenmiş olabilir .  Ayrıca yeni arkadaşlıklar da edinmiş olabilir. Çocuk  çok yakın olmadığı arkadaşlarına da fikirlerini söyler . Böylece çocuk kendi düşüncesini savunmayı öğrenir .Çocuğun özgüveni artar.
Not : Etkinlik sonunda drama gecesi düzenlenip gösteriler aileye sunulabilir.
Değerlendirme
Etkinlik süresince neler hissettiniz ?
En çok hangi aşamayı sevdiniz?
Aranızda müzisyen olmak isteyen var mı ?
Anneniz hastalansaydı dışarıya oynamaya çıkar mıydınız ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder